De Metropolitan Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Angelique en Leonie Bos - WaarBenJij.nu De Metropolitan Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Angelique en Leonie Bos - WaarBenJij.nu

De Metropolitan Hong Kong

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Angelique en Leonie

24 Juli 2008 | Hong Kong, Hong Kong

Nog even snel voordat we gaan doorvliegen naar Guilin nog even een berichtje.
Een week geleden hebben we het vrijwilligersproject in Wenchang afgesloten. Het waren twee hele interessante weken en we zijn blij dat we dit vrijwilligersproject hebben aangepakt. De laatste dag alleen maar spelletjes gedaan met de kinderen en de laatste foto's met de klassen gemaakt. Maar ze wilden ons nog allemaal cadeautjes geven dus de volgende morgen (zaterdag) stonden ze om 8.00 in onze kamer, erg lief maar ook wel raar om na twee weken zo intensief met ze te hebben gewerkt weer te vertrekken.

Daarna met vier vrijwilligers naar Haikou gereisd (hoofdstand Hainan Island) om ons te settelen in een mooi hotel daar en even weer te genieten van een beetje luxe. 's Avonds naar het park geweest waar hele groepen aan het dansen waren, van stijldansen, tot klap-dansen tot aan Latin American dansen, dat zouden ze in Nederland ook moeten doen! Van jong tot oud doen ze actief mee. Er staat zelf fitness apparatuur in het park waar mensen staan te work-outen! Op een bepaald moment zagen we twee personen een soort klap-dans doen en gingen we meedoen. Binnen no-time hadden we een publiek van 50 mensen en zaten zij ons vol verbijstering aan te kijken. Een erg leuke ervaring! 's Avonds afscheid genomen van ons mede-vrijwilligers om de volgende morgen vroeg te vertrekken richting Hong Kong.

Toen op weg naar Hong Kong. Eerst gevlogen naar Shenzhen (net voor de grens van Hong Kong) en toen met de Ferry naar Kowloon (deel van Hong Kong). In Shenzhen moesten we zes uur wachten die we hebben opgevuld met een voetmassage en een pedicure, dat maakt het wachten toch wel erg ontspannend. Toen de ferry...was een bijzondere tocht omdat we van het redelijk armoedige Shenzhen plotseling grote wolkenkrabbers zagen opdoemen en een compleet andere wereld zich aan ons tentoonstelde. Hong Kong is net Londen, je ziet bijna meer westerlingen dan Chinezen, het is veel hygienischer dan China maar het is ook chaotischer, drukker en iedereen is veel gestresster dan in China. Het was de eerste dag dan ook wel een beetje wennen na drie weken in een relaxte en veel armoedigere omstandigheden te hebben geleefd. Maar al snel daarna zaten we lekker met een drankje in de top van een wolkenkrabber (Sheraton) om te genieten van een lasershow 'The Symphony of Light' (de grootste permanente lasershow ter wereld die wordt geprojecteerd vanuit de wolkenkrabbers op Hong Kong Island). Echt een waanzinnig uitzicht met die honderden verlichte torens! De dag daarna naar Lantau Island geweest om het grootste buddha beeld ter wereld te zien op een heuvel (Tian Tan Buddha statue). Terug met de kabelbaan wat een erg mooi uitzicht met zich meebracht. De dag erna naar Victoria Peak geweest met een treintje dat wel heel stijl naar boven ging, erg ontspannend is dat niet maar het uitzicht van de Peak maakte alles goed. Het is het hoogste punt van Hong Kong en vanuit hier heb je een waanzinnig uitzicht over Kowloon (Noord Hong Kong) en Hong Kong Island (Zuid Hong Kong). 's Avonds zijn we naar de Temple St. night market geweest in Kowloon en genoten van de goedkope producten die ze daar aanbieden. Ook hebben we Sherry hier ook weer gezien, meisje uit Hong Kong die ook vrijwilliger was in Wenchang, en lekker gegeten en gedronken in Lan Kwai Fong (een erg leuke uitgaansbuurt in Hong Kong). Dag erna met Frido (AIESEC) naar het strand geweest (Stanley Beach) en 's avonds ook met Ivy (was een AIESEC trainee in Groningen) afgesproken om samen lekker te eten en te genieten van enkele heerlijke cocktails. In deze Russische kroeg pakte Frido ook nog even de mogelijkheid aan om enkele nummers te spelen achter een keyboard. De aanwezigen waren erg onder de indruk. Erg leuk om hen weer te zien!

Deze stad is totaal niet te vergelijken met de rest van China. Het waren enkele heerlijke daagjes en fijn om weer even te genieten van de luxe die Hong Kong je biedt. Maar nu ook weer zin om door te reizen binnen Mainland China omdat we nog zoveel gave steden en gebieden gaan bezoeken, we houden jullie op de hoogte....

Voor meer foto's zie: http://picasaweb.google.com/Bos.Angelique/AfscheidWenchangRichtingDeLuxeVanHongKong/photo?authkey=rUiUu3ONqCw#s5226438095855110050

• 24 Juli 2008 - 07:43

Lieke:

Ha meid,
    Wat leuk dat je Frido en Ivy weer hebt gezien, wat is de wereld eigenlijk toch klein ;) Jammer dat het project er al weer op zit, maar zo te horen valt er nog veel te zien en te beleven daar.. Hong Kong ziet er echt cool uit! Have fun en vergeet niet te genieten!! Dikke kus!

• 24 Juli 2008 - 08:03

Eva:

halloooo! mooi hoor! lekker reizen nu, zie dat jullie het er van nemen! geniet ervan! xx eef

• 24 Juli 2008 - 17:18

Claudia:

Ziet er goed uit!!!! Echt zoooo schattig die chineesjes! En wat is die lichtshow gaaf en mooi uitzicht, echt heel cool allemaal! Wel redelijk jaloers als ik het zo zie, maar hier vandaag erg mooi weer gehad! Geniet er nog maar even van he! Liefs,

• 24 Juli 2008 - 19:53

Karin:

Angie! Wat een mooie verhalen! Wordt er een beetje jaloers van :) Jullie beleven mooie dingen, geniet ervan!

xx Karin

• 25 Juli 2008 - 14:24

Djike:

klinkt erg cool! Geniet van al je pedicures en massages! zoen djike

• 27 Juli 2008 - 08:12

Marieke:

Hee lieve Angel!

Ben net terug van een heel gewoon weekje Italie en eindelijk tijd om al jullie verhalen te lezen! Wat een belevenissen zo zeg, klinkt echt heel gaaf! Hoop dat je af en toe ook lekker even tijd hebt om wat uit te rusten na een druk jaar! Geniet van alles, en niet die mega-Zara induiken he, je weet hoe lang dat kan duren ;) Tot snel hoop ik, dan eindelijk echt het lichtingsweekend in Amsterdam!!! Heel veel zin om dan goed bij te kletsen!

Kuss Marieke

• 30 Juli 2008 - 00:11

Kim:

LEOOO!! Geweldig hoor! Wat een belevenissen! Jullie zijn dus even helemaal bijgekomen in de luxe van Hong Kong :-) en kunnen nu weer verder het avontuur in! Plezier!!! Dikke kus!

• 30 Juli 2008 - 12:54

Mirjam:

Hey Angie!
    Super om al jullie verhalen te lezen, je maakt genoeg bijzondere dingen mee daar zo te horen! En zelfs nog met AIESEC'ers afspreken, geweldig :D

Geniet nog van je reis, en in september spreken we elkaar weer!

• 02 Augustus 2008 - 06:46

Marije:

hé Léo en zuster,

Wat een geweldige verhalen allemaal! Leuke foto's ook. En vooral super dat de afwisseling zo groot is. Van een project met kinderen, slapend op harde bedden en al kikker etend naar het bruisende Hong Kong. Kikkers zijn lekker trouwens, vond ik. Geniet nog even van alle avonturen. En ik zie uit naar het volgende bericht!

veel liefs Marije