De eerste dagen in China - Reisverslag uit Shanghai, China van Angelique en Leonie Bos - WaarBenJij.nu De eerste dagen in China - Reisverslag uit Shanghai, China van Angelique en Leonie Bos - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in China

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Angelique en Leonie

03 Juli 2008 | China, Shanghai

Hallo allemaal!

Hier is die dan, ons eerste berichtje vanuit het verre China!

Na een lange nacht reizen landden we eergister in Shanghai en werden we verwelkomt met de vochtige en extreme hitte en leerden we de geur van China kennen... dat was even wennen... Die dag hebben we direct ons laten rondleiden door een Chinese studente Li Zhe, ook wel Laura (een AIESEC stagiaire die Angelique in Groningen heeft ontmoet). Zij heeft ons van alles verteld over de bijzonderheden van deze cultuur, erg interessant allemaal! De hele dag was het bewolkt en 's middags begon het plotseling keihard te regenen. We hebben de bus gepakt en werden direct geconfronteerd met een van de vreemde Chinese gewoontes; het rochelen en vervolgens uitspugen, zelf in de bus! Enkele hoogtepunten zoals de Bund, de Bazaar (Old Town), een echt Chinees theehuis (typische Chinese thee is errug sterk...) en gegeten in het hippe Barbarossa (de eerste keer dat we het aandurfden Chinees voedsel te eten, blijft een spannende ervaring). Na een lange dag veel gezien te hebben, sliepen we het klokje rond..

Vandaag weer actief op pad en de Ji'an tempel bezocht, het Shanghai Museum en de vele drukke winkelstraten doorlopen, waaronder de PC Hooftstraat van Shanghai. We zijn echt een bezienswaardigheid, mensen willen met ons op de foto en pakken elke kans aan om Engels met ons te praten. Het is erg bijzonder hoe divers de Chinese gemeenschap is en dat ze altijd allemaal vrolijk zijn. Het verkeer is een grote chaos en aan het eten moeten we toch nog erg wennen net als de thee die overal continu bijgeschonken wordt, maar Shanghai is een goed begin van onze reis door zijn internationale karakter.

Morgen vertrekken we naar Hangzhou om vervolgens eind deze week op Hainan Island aan te komen waar ons vrijwilligersproject zal beginnen.

We zullen snel weer iets van ons laten horen! Tot nu toe vermaken we ons in ieder geval erg goed!

Liefs Leonie & Angelique

MEER FOTO'S KUN JE BEKIJKEN OP: http://picasaweb.google.com/Bos.Angelique/Shanghai/photo?authkey=qQJ0MgKuSKY#s5220611011987095714

• 03 Juli 2008 - 15:50

Angela:

Haa Angel (en zus)!
    Heel veel plezier!! In Nederland regent het dus jullie missen wat dat betreft helemaal niets. En haha die chinezen lekker typisch met die vingertjes op de foto! CHEEEESEEE! dikke zoen Ans

• 03 Juli 2008 - 16:05

Susanne:

Leuk! Geniet van jullie tijd daar, coole foto's.

• 03 Juli 2008 - 16:41

Lieke:

Lieve Angie!
    Wilde je nét een mail sturen toen ik zag dat je een bericht had geplaatst, super cool om iets van je te horen! Wat mooi dat je Laura gelijk weer gezien hebt, toch leuker om met een local de stad te bekijken! Veel plezier nog en ik kijk nu al uit naar je volgende update over jullie avonturen.. Liefs!!

• 03 Juli 2008 - 17:27

Pieter:

Ha Angie! Blij te horen dat mijn ex-co veilig is aangekomen ;) Echt cool dat je Laura hebt ontmoet, nog steeds geen leven zonder AIESEC dus? :p Ik ben heel jaloers op je! Heel veel plezier! Groetjes uit de UB.. zucht! :(

• 03 Juli 2008 - 17:37

Suus:

Lieve angie!!
    Gefeliciteerd met je master!!Wat lekker dat je nu zeker weet dat je daar aan kan beginnen volgend jaar!! Foto's zien er fantastisch uit! Genietse daar en de groetjes aan Laura. Dikke zoen van mij!! Heel veel liefs Suus

• 03 Juli 2008 - 19:11

Hanna:

NIHAO! - dit betekent volgens mij 'hallo' toch? :-)

Wat leuk zeg! Geniet er maar van daar! Grappig om zo op de hoogte te blijven!

Groetjes!!

• 03 Juli 2008 - 19:34

Jurrian:

Aaaangie!!!!

Wong Kufong si shek hing manuka wong! Zo, en nu jij weer. Ik mis je zo verschrikkelijk. Maar het doet met goed om te zien dat jullie je zo vermaken. Geniet ervan!

• 03 Juli 2008 - 20:26

Lon:

Sponsbob! Ziet er goed uit hoor! Geniet ervan! x

• 03 Juli 2008 - 20:34

Suus S:

Leooooo, klinkt allemaal top!! Geniet ervan meis!!
    Dikke kus!

• 03 Juli 2008 - 22:04

Khalid:

Angie, wat grappig om jou daar te zien zo in een grote stad ;) Alvast een voorbereiding op Amsterdam, haha. Erg leuk allemaal! Ik vlieg nu zelf morgenochtend naar Marokko, dus ook spannend! Veel plezier,
    Liefs xx

• 03 Juli 2008 - 23:59

Ien:

Heeej Ansjo en zus!

Wat mooi dat jullie zo´n site hebben! Ontzettend vcel plezier daar tussen de roggelende Chinesen en ik houd jullie in de gaten.
    Geniet van al het moois en tot gauw weer Ans!

Kus van Ien

• 04 Juli 2008 - 07:17

Frido:

Ha Anige,

Jij bent snel met het op zetten van een waarbenjij.nu:D. Zo te zien heb jij t wel naar je zin daar. K ben eindelijk ook aangekomen in Hong Kong en het is hier ook heel warm! Voor t geval je mij wil bellen k heb sinds vandaag een Hong Kong nummer dat is 94350944. Je mag best wel in je eigen tijd bellen;). K zal 1 deze dagen ook een waarbenjij.nu opzetten.

Veel plezier en zie je snel!

Kus

• 04 Juli 2008 - 08:35

Flo:

haha angie, neem nou eens afscheid van AIESEC!!!

Ziet er wel super cool uit op de foto's, ben jaloers op je..

Enjoy! X

• 04 Juli 2008 - 08:49

Caspar:

Hai Lovely sisters!

Ziet er onwijs goed uit zeg! Wat ontspannen! Blind man foot massage al gehad? Aanrader! vergeet Jin Mao niet, nice view. Geniet ervan, en chinese food ain´t too bad :) We bellen!!

DIKKE KUS

Hey! Klinkt goed allemaal! En dit zijn pas de eerste dagen.. Geniet ervan! Kus

• 04 Juli 2008 - 09:57

Ellis:

He Angel,

Wat gaaf allemaal, ook in China een VIP :), mooi :). HEel veel plezier en succes met je vrijwilligerswerk! kus ellis

• 04 Juli 2008 - 14:00

Carol!:

Heel veel plezier met jullie reis! De eerste dagen klinken al harstikke leuk! Nice pictures! x

• 04 Juli 2008 - 14:37

Steph:

He Angel!
    Ziet er heel goed uit!! Wij eindigen onze trip in shanghai :) Ben heel benieuwd naar die stad. De foto's zijn in elk geval mooi! Veel plezier nog!!
    xx

• 05 Juli 2008 - 11:29

Maayke:

Heyy!!

Wat leuk om jullie eerste bericht te lezen en foto's te zien!! Super veel plezier en geniet ervan, hele benieuwd hoe het vrijwilligerswerk gaat bevallen! Nog 2 nachtjes slapen en dan is het voor mij ook zo ver, op naar china!! Zou echt wat zijn als we tegelijkertijd in Kunming zijn!!

Dikke kus, Mike

• 05 Juli 2008 - 14:01

Claudia:

Spons, wat mooi daar! Goed dat je gelijk bent rondgeleid.. Snel weer iets van jullie laten horen he! xxx

• 06 Juli 2008 - 09:11

Karlijn:

Hallo Spons en Leo, wat leuk om meteen iets te lezen en foto's te bekijken! Vast wel een beetje een cultuurschok! Geniet ervan! xx Lijn

• 07 Juli 2008 - 09:03

Karin:

Super mooi om te lezen Angie! Wat een prachtige trip! Genietse jullie!

x Karin