Trip van Hangzhou naar Haikou - Reisverslag uit Haikou, China van Angelique en Leonie Bos - WaarBenJij.nu Trip van Hangzhou naar Haikou - Reisverslag uit Haikou, China van Angelique en Leonie Bos - WaarBenJij.nu

Trip van Hangzhou naar Haikou

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Angelique en Leonie

07 Juli 2008 | China, Haikou

Bepakt en bezakt hebben we vrijdag de trein gepakt naar Hangzhou, een plaatsje 1,5 uur van Shanghai. De treinreis regelen was al een uitdaging op zich. We kwamen terecht in de chaos van een station waar we eerst een half uur voor het verkeerde loket stonden te wachten om vervolgens in een eindeloze rij voor het Engelstalige loket te staan terwijl de Chinezen om ons heen vrolijk door rochelden en spuugden.. We blijven ons verbazen in dit land, waardoor we er wel erg om kunnen lachen. Toen toevalligerwijs het juiste perron op een station gevonden aan de andere kant van Shanghai, en vervolgens in een hele relaxte verbazingwekkend luxe trein naar Hangzhou gereden.

Die dag hebben we meteen al het bekende West Lake bekeken en hebben we gegeten in een Chinees restaurantje, het oudste restaurant van de regio (1847) aan het water. Weliswaar met een Heineken biertje erbij beginnen we langzamerhand aan het Chinese eten te wennen. Toen we vervolgens naar ons hostel wilden, reden alle taxi's ons voorbij, het leek erop dat ze het niet zo zagen zitten ons mee te nemen. Gelukkig slaagden we er na ongeveer een uur in om een taxi aan te houden en konden we lekker neerploffen op onze bedden. Dit keer niet in een private room maar gezellig met drie medebackpackers..

De volgende dag hebben we als echte Hollanders fietsjes gehuurd en zijn we rond het Lake gaan toeren. Onderweg nog een bootocht gemaakt naar bekende eilandjes in het water. Toen we daar even wilden bijkomen op een bankje begon de grote fotoshoot! De een na de andere Chinees wilde met ons op de foto, en als er een schaap over de dam is.. Ondanks de hitte die dag (37 graden) hebben we erg genoten van deze regio.

De volgende ochtend hebben we de bus gepakt naar de Lingyin Temple waar we verrast werden met een park aan tempels vol mooie rijkversierde boedha-beelden. Vervolgens terug gegaan om ons vliegtuig te pakken naar Haikou (Hainan Island). Op het vliegveld maakten we kennis met de agressievere Chinezen.. Terwijl we stonden te wachten om in te checken werd bij een balie naast ons flink ruzie gemaakt omdat de balie sloot. De baliemedewerker werd zelfs over de toonbank getrokken en kreeg een klap van een vrouw in zijn gezicht. Vier politiemensen zaten op een afstand toe te kijken en te filmen(!?) Op het vliegveld enige vertraging gehad maar vervolgens een prima vlucht gehad naar Haikou. Vandaag nog even internetten en straks begint ons vrijwilligersavontuur! We zijn erg benieuwd!

Omdat de beschrijving aangeeft dat de omstandigheden erg primitief zijn zullen we waarschijnlijk niet de beschikking hebben over internet en zullen we over twee weken pas onze ervaringen kunnen mailen.

Tot over twee weken!

FOTO'S KUNNEN JULLIE ZIEN OP DE VOLGENDE WEBSITE: http://picasaweb.google.com/Bos.Angelique/Hangzhou/photo?authkey=HUKdcFrc-UY#s5220608817237661074

• 07 Juli 2008 - 08:46

Suus S:

Leo!!! Klinkt allemaal weer super!! Wat een ervaring zeg!! Heel veel plezier met het vrijwiliigersavontuur and take care! Geniet!!

xx

• 07 Juli 2008 - 12:30

Linda:

sponsie en zus! heel veel plezier met vrijwilligerswerk, ben benieuwd naar de verhalen!xx

• 07 Juli 2008 - 12:50

Casper:

angie!
    klinkt allemaal super! Geniet ervan en succes met de primitieve omstandigheden...
    haha, je sleept je er vast wel weer doorheen. Ik Blijf genieten van de herinneringen aan onze laatste dagen als bestuur. Bedankt nog voor alle positieve inbreng. Ga voor die impact in China en vertel ze af en toe over cradle to cradle ;)
    dikke kus en groetjes aan de zus!

• 07 Juli 2008 - 22:25

Elske:

Angie!

Wat mooi om al je verhalen te lezen! Volgens mij vallen jullie van de ene verbazing in de andere.. Ik ben net terug van een coole kabelbaan tocht door de regenwouden van Costa Rica. Ook hier is het fantastisch! Hou me op de hoogte!
    Liefs, ook aan Li Zhe!

• 08 Juli 2008 - 06:24

Naomi:

He Leo en Angel,

Wat geweldig jullie verhalen te lezen. Ik herken veel van wat ik van collega's heb gehoord. Het moet echt een ongelovelijk land zijn in al zijn uitersten. Veel succes met het vrijwilligerswerk. Ben benieuwd hoe jullie het daar gaan vinden!

liefs Naomi

• 08 Juli 2008 - 10:02

Lieke :

Mooi verhaal weer! Ik ben nu al benieuwd naar jullie vrijwilligerswerk-avonturen. Enne..die primitieve omstandigheden wennen snel hoor ;) Dikke zoen!

• 09 Juli 2008 - 09:28

Eva:

Hi ans en zus! gaaf hoor en nu dus lekker primitief kindertjes lesgeven, mooi! veel plezier en succes! xx

• 10 Juli 2008 - 11:28

Matthijs:

Sisters bos,
    ziet er goed uit allemaal, maar ben nu natuurlijk vooral benieuwd naar de foto's in de primitieve omstandigheden! Dat maakt in nederland achterblijven om te werken weer een stuk leuker natuurlijk....

• 10 Juli 2008 - 13:08

Eline:

Ziet er goed uit sponsbob! Geniet ervan en in augustus housewarming in amsterdam???

Kus uit zuid afrika

• 12 Juli 2008 - 14:58

Marije:

Klinkt goed allemaal! Heel veel plezier en succes met het vrijwilligerswerk. Ik ben benieuwd hoe jullie het daar gaan hebben.

liefs Marije

• 13 Juli 2008 - 19:26

Dad:

jullie kunnen weer foto's (en 2 videos) op je site plaatsen

• 14 Juli 2008 - 15:06

Michelle:

Hey Angie en zus,
    wat gaaf om te lezen wat jullie daar meemaken, super! Geniet er van en geloof mij, primitief is ook echt primitief haha. wij komen net terug van een week primitief in de amazone, geweldig! Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie volgende bericht!
    xx en tot in september angie!!